Jump to content

NU STII CAT SA MANANCI LA O MASA ?


Recommended Posts

NU STII CAT SA MANANCI LA O MASA?
ITI EXPLIC METODA CEA MAI USOARA CUM SA ITI MASORI CORECT PORTIILE
Portiile masurate cu mana, astfel incat sa nu mancam nici prea mult, nici prea putin sunt secretul unei diete echilibrate.
De exemplu :cantitatea zilnica de verdeturi, precum spanac sau salata, chiar daca sunt pline de vitamine, nu trebuie sa depaseasca doua palme. Trebuie consumate cu grija pentru ca altfel ne expandam stomacul fortat mancand o cantitate mare.
💢PASTELE si alte alimente bogate in carbohidranti trebuie sa ocupe doar un sfert din farfurie, mai exact cat incape intr-un pumn deschis.
💢LACTATELE, aici avem niste branza, ar trebui sa mancam cam jumatate din ceasca zilnic sau sa masuram cu mana, cam 2 degete si ca latime si ca lungime.
Consumati carne de cel mult doua sau trei ori pe saptamana si in cantitati moderate.
De exemplu :portiile ar trebui sa fie cat lungimea si latimea unei palme, fara degete. Daca este vorba de peste alegeti o bucata care sa aiba dimensiunea palmei intinse, dar cu tot cu degete. Pentru ca pestele are un continut redus de grasimi, portia este mai mare comparativ cu celelalte tipuri de carne.
💢FRUCTELE
Niciodata nu stim cate fructe sa mancam. Fie mancam cate un pumn deschis, fie daca avem un fruct mai mare alegem ca unica portie sau daca avem un fruct mai mic alegem 2 pentru portia zilnica.
Aceasta este cantitatea corecta si daca vreti sa faceti un suc sau un smoothie cu fructe si legume.
Daca facem un suc sau un smoothie trebuie sa tinem cont de portia de legume si de fructe necesare zilnic.
Adica daca facem un smoothie sa nu folosim mai mult de un fruct mare sau 2 mici si sa nu mai mancam fructe suplimentare in ziua respectiva, sa nu mai mancam nuci, migdale in ziua respectiva. Cand adaugam frunze verzi sa nu adaugam mai mult de o mana.
Daca nu va puteti abtine de la dulciuri este bine sa stiti cum sa le cantariti. Daca va place ciocolata, cel mai bine cititi cu atentie de fiecare data eticheta. Este important sa nu contina zahar si sa aiba un continut cat mai mare de cacao.
Am 3 patratele de ciocolata, masor cu degetul aratator, vad ca e exact cantitatea de care am nevoie. E bine sa nu mancam o ciocolata intreaga, ci o portie.
💢Nucile si semintele nu trebuie sa lipseasca din meniu, dar important e sa nu exageram. O mana de nuci sau seminte este de ajuns pentru o zi (dar sa fie crude).
Portia corecta este de dimensiunea unui pumn inchis, adica luam migdale, punem un pumn, il inchidem si atat trebuie sa mananci.
💢Pentru micul dejun, masurati cerealele cu ajutorul unei cesti. Aveti nevoie de jumatate de portie. Aceste cantitati se pot ajusta in functie de kilograme pe care le aveti, de starea de sanatate si sa tineti cont daca faceti sport sau nu.
Sunt cantitatile la care se poate raporta o persoana sanatoasa si o persoana activa. Evident ca aceste cantitati pot diferi. Un sport care consuma calorii intens poate ca are nevoie la o masa de 2 portii de paste sau o persoana mai putin activa are nevoie de mai multe fibre si atunci poate manca 2 portii de salata.
Mare atentie daca suferiti de vro boala.
De exemplu, persoanele diagnosticate cu diabet trebuie sa cantareasca alimentele care contin glucide si sa tina cont de cantitatea de carbohidranti recomandata de medicul specialist.
91048965_1354246074760384_4015803114773807104_n.jpg.573f1677e18b218fc041715925437b97.jpg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...